Fråga

Ska jag äta så lite kalorier som möjligt eller variera kaloriintaget från dag till dag?
alltså typ växla mellan 150, 300 och 400 kcal
vilket är bäst för att gå ner i vikt?
Kitten
2009-03-26 - 15:48:25
Blogg: http://aswedishkitten.blogspot.com

Ja exakt de var de jag menade =P De är ju de enda som funkar, dvs att äta mindre kalorier. Så att välja de kalorisnålaste alternativet är ju de bästa när man ska gå ner i vikt! Absolut.



Även om jag personligen föredrar att få så mycke av dessa kalorier som möjligt från protein (hum ja jag önskar de iaf, jag har jävligtkass självdisiplin.. tyvärr) eftersom jag även vill ha en del muskler. Men de är ju helt en smaksak.

Simone
2009-03-26 - 16:21:32
Blogg: http://anamiasimone.bloggsida.se/

Vad kul att se din nya sida :) var orolig att jag inte skulle hitta dig!

På den här sidan http://www.markazits.com/diet/bmi.php kan du räkna ut ditt basala energi-behov, och hur mkt du ska äta för att gå ner i vikt. Det är mkt mer än du tror, men jag har testat, och det funkar! Kroppen förbränner sjukt mkt genom att bara vara; du andas, ditt hjärta slår, alla dina organ måste ha energi för att fungera. Jag tror att min energiförbrukning är på 2000 kalorier. Det är givetvis individuellt, men ät hellre lite mer kalorier än för lite. Du kommer gå ner ändå!kram

Svanprinsessan
2009-03-26 - 19:43:25

Att äta orimligt lite är dåligt på många sätt och vis. Ett misstag jag gjort under alla år är att äta minilite ända tills situationen blivit ohållbar, och då varit tvungen att höja till en väldigt hög nivå för att överhuvudtaget överleva. Det gäller att hitta en "må-bra" nivå. Nu vet jag inte riktigt hur mycket du klarar att äta osv, men min erfarenhet säger mig att det mest efektiva är att lägga sig någonstans mellan 600-900kcal, eventuellt variera sig lite. Då går man ner stadigare, hamnar inte lika lätt på platåer, och orkar göra mer saker. "No way" kanske du tänker nu, men våga prova! när folk sa åt mig att jag skulle gå ner snabbare av att äta mer så trodde jag inte alls på dom, men det stämmer. När jag var sängliggandes på sjukhus så åt jag under en period 900kcal om dagen och gick ner 1kg/vecka. Dock kan man stå stilla någon vecka efter att man höjt sitt kcal intag, för att förbränningen måste hinna komma igång. Titta på alla supersmala tjejer som lyckats ta sig till perfektion. Dom kom dit genom att tappert kämpa på, inte genom att försöka totalsvälta i någon månad i taget. Sätt en siffra mellan 500-1000 som du håller stenhårt på varje dag. Då får du in rutinen, vet precis hur mycket du kan äta och hur du bör lägga upp dagen, och får en jämn viktnedgång utan otäcka vätskeansamlingar osv.

Simone
2009-03-27 - 00:02:56
Blogg: http://anamiasimone.bloggsida.se/

Svanprincessan: bra förklarat!!håller med :)

Hanna
2011-09-15 - 17:16:56

Jag blir verkligen ledsen av hur lite du äter. Jag hade själv anorexi i tonåren. Ingen avundar en för att man ser ut som ett staket, folk blir bara oroliga för en. Sök hjälp, det du håller på med slutar inte bra annars. Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0