Energi

Har verkligen INGEN energi överhuvud taget.. dammsög nyss hela lägenheten och höll på att falla ihop av energibrist:S
Och mamma var så himla söt! Hon var och storhandla med nån kompis medans jag var hos psyk.. och när jag kom gick för att möta dem på ica så stog hon vid kassan och såg superglad ut och sa:

Kolla vad jag har köpt! den innehåller bara 110 kcal per 100 g. och det är ju mycket mindre än vanlig ost eller hur?

Då stod hon och höll i en kavli's smältost light tub och var överlycklig.. och jag blev rörd! för hon brukar aldrig kolla på kalori innehåll när hon köper saker. speciellt inte när det står "light"
Har försökt och förklara för henne att bara för det står "light" behöver det inte innehålla lite kalorier.
Så jag var ju tvungen att ta lite på min wasa crisp light som jag åt till frukost. ångest. men det är hon värd. Så himla söt och snäll ibland


Min frukost de flesta dagar
Jackie
2009-03-26 - 15:00:28
Blogg: http://hemligheterna.webblogg.se/

Ah, jag har inte testat dem, men jag har också hört att de med kaffesmak är vidriga. Men du kan ju testa att köpa en färdigblandat med choklad, brukar finnas lite här och var. Fast de innehåller 200kcal!



Stay strong :)

illusion
2009-03-26 - 15:48:44
Blogg: http://pleasecontrolme.blogg.se/

Vilken snäll mamma du har! Min köper typ bara yoghurt med 2% fett, bregott och fet ost. :S


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0